15 november

| Interntidning för Sveriges Television

  • Meny

SVT:s nya business to business-sajt. Foto: SVT

Publicerad 23 oktober 2019 15:22 - Uppdaterad 24 oktober 2019 17:11

SVT:s nya business to business-sajt är lanserad

Välkommen till den nya B2B-sajten! SVT:s business to business-sajt har fått ny design och ny adress: b2b.svt.se.

SVT:s business to business-sajt innehåller all information ett företag behöver som vill samarbeta med SVT. Här finns till exempel information om SVT:s tjänster och plattformar, program och programutveckling, SVT Inköp, SVT Sales och viktiga kontaktuppgifter.

Den gamla B2B-sajten var inte uppdaterad sen 2012 och levde inte upp till SVT:s nuvarande säkerhetskrav. Den behövde också moderniseras.

– Både SVT som företag och medielandskapet har utvecklats och det var dags att uppdatera B2B-sajten så att den stämmer bättre överens med vår identitet som företag i dag, säger utbudsstrateg Markus Sterky som har projektlett framtagandet av den nya business to business-sajten.

Den nya sajten följer SVT:s grafiska identitet och är tydligare och mer användarvänlig än den gamla sajten. Det ska exempelvis vara lätt att följa de olika stegen i programutvecklingsprocessen.

– Tanken är att till exempel projektledare och programchefer ska kunna hänvisa externa samarbetspartners hit när de får frågor. På så sätt får alla samma information vilket underlättar för alla, säger Markus Sterky.

Besök den nya B2B-sajten: b2b.svt.se

Anna Thodenius

0 gillar detta

Vipåtv

SVT:s interna nyhetstidning sedan 1991.

Webbadress: vipatv.svt.se

Twitter: @svt_vipatv

Adress: Vipåtv, SVT, KH-BVP

105 10 Stockholm

Kontakt

Redaktör: Charlotta Lambertz

E-post: vipatv@svt.se

Ansvarig utgivare: Sabina Rasiwala, kommunikationsdirektör