24 oktober

| Interntidning för Sveriges Television

• Meny

Bokrecensioner i Go'kväll med Ingalill Mossander. Foto: SVT

Publicerad 18 september 2019 09:53 - Uppdaterad 18 september 2019 09:57

"Nu är vi många som är mycket besvikna på SVT som tagit bort Bokpanelen från Go'kväll"

"Till ansvariga för programmet Go’kväll ställer jag frågan varför man har tagit bort litteraturrecensionerna från programmet! Tomheten och saknaden är förödande! Hur tänker ni egentligen? Många, många med mig upplever det som ett stort svek gentemot en trogen publik. Litteraturen behövs mer än någonsin i dagens samhälle och de duktiga recensenterna var veckans höjdpunkt! De stod för finess och kvalitet i ett ofta alltför ytligt lekprogramutbud. Förnyelse i all ära, men att ersätta bokrecensionerna med film- och serierecensioner är ett misstag. Det är omöjligt att förstå hur ni har tänkt. Programmet har förlorat sin själ. Varför har ni valt bort ett fantastiskt programinslag i stället för att lägga till ett nytt? Besvikelsen har medfört att jag inte längre ser på Go’ kväll. Jag emotser en förklaring från ansvariga."

"Enda orsaken att titta på Go'kväll är boktipsen och Ingalill Mosanders underbara språk. Att ta bort hennes medverkan är synnerligen tråkigt. Vi är en liten grupp, som samlas runt hennes förslag och vår bokklubb är veckans glädje. Beröva oss inte hennes medverkan! Hon verkar positivt för vår hälsa! Underskatta inte tittarna."

"Hej, det finns säkert någon yngre förmåga som kan recensera böcker i programmet. Har inget emot Ingalill Mosander men tycker att mina TV avgiftspengar ska gå till någon i arbetsför ålder som behöver arbete och inkomst för sitt uppehälle."

"Varför Väljer man att ta bort Ingalill Mosander från Gokvälls boktips. Den mest erfarna och den som genom åren gett mig och många andra så fina läsupplevelser? Är hon för gammal som media skriver? Hur gammal är i så fall C-G Carlsson, och varför välja bort kunskap och erfarenhet för yngre definitivt inte alls så bra boktipsare. Trodde svt var public servicekanal men nu verkar tänkandet från reklamkanalerna ha tagit över. Ni har ju redan fördomsfullt avpolleterat flera duktiga medarbetare vad man förstått. Är beredd att gå över till vilken annan kanal som helst om Ingalill dyker upp där, vilket jag hoppas. Annars stänger jag av tvn och väljer att läsa hennes tips i någon av de tidningar där hon skriver. Chicklit i all ära men den verkligt värdefulla läsningen har man fått genom Ingalill."

"Nu är vi många som är mycket besvikna på SVT som tagit bort Bokpanelen från Go'kväll. Det var ett mycket uppskattat program. Go'kväll har för övrigt mest äldre tittare. Om nu SVT skall ändra och förnya varför då inte ta bort Gör om mig i Go'kväll. Det är då ett program som överlevt sig själv. Om SVT gör en enkät undersökning visar det sig säkert hur många som är intresserade av att se personer som får en ny stil. Det är ett program som många väljer bort. Finns inget av samhällsintresse i detta som övriga inslag har."

3 gillar detta

Vipåtv

SVT:s interna nyhetstidning sedan 1991.