21 augusti

| Interntidning för Sveriges Television

  • Meny

Mikael Sterner fördjupar jobbet kring segmenteringen under publikinsiktsdagen. Foto: Kajsa Christensson/SVT

Publicerad 12 april 2019 10:24 - Uppdaterad 12 april 2019 11:05

Publiken i fokus på publikinsiktsdag i Göteborg

115 medarbetare från Allmän-tv:s fyra orter samlades 10 april för en publikinsiktsdag i Göteborg. På plats fanns programchefer, gruppchefer, projektledare, utvecklare, förhandlare, platschefer och divisionsledningen.

Dagen hölls av Andreas Bedinger, ATV:s divisionschef och Carolina Källestål, chef ATV Sverige. En av dagens huvudpersoner var Mikael Sterner från Publik & Utbud som djupdök i segmenteringen med både föredrag från djupintervjuer och workshops i grupper med deltagarna om hur vi bäst når publiken.

Publikfokus är en av ATV:s fokusområden då vi jobbat utifrån att ett ökat publikfokus och naturlig Sverigespegling i flera perspektiv bidrar till ett ökat förtroende och att vi når nya målgrupper.

Varje programchef gjorde avslutningsvis ett galleri med konkreta punkter över vad de tar vidare efter dagen.

Dagen arrangerades av Mikael Sterner, Carolina Källestål och Andreas Bedinger.

Intressanta gruppdiskussioner utifrån Mikael Sterners publikinsikter.

Grupparbete pågår – hur når vi ny publik?

Helena Persson redogör för gruppens förslag över hur vi kan vrida befintliga program för att nå nya målgrupper. Bakom henne Helena Åkerman och till höger Ragnhild Fjällhed Westman.

Malmögänget summerar dagen och funderar på hur de konkret kan ta vidare dagens lärdomar.

Text och foto: Kajsa Christensson

0 gillar detta

Vipåtv

SVT:s interna nyhetstidning sedan 1991.

Webbadress: vipatv.svt.se

Twitter: @svt_vipatv

Adress: Vipåtv, SVT, KH-BVP

105 10 Stockholm

Kontakt

Redaktör: Charlotta Lambertz

E-post: vipatv@svt.se

Ansvarig utgivare: Sabina Rasiwala, kommunikationsdirektör